Thursday, April 19, 2012

Permulaan Pada Sebbuah Pengakhiran

Assalamualaikum pembuka bicara. Sekian lama blog ini di tinggalkan tanpa di titipkan kata - kata yang lahir dari hati kecil ini. Sungguhpun kecil, tapi menyimpan sejuta impian, sejuta gundah, sejuta harapan, sejuta nostalgia.

Malam ni,19/4/2012 bersamaan genap 2 bulan aku berhijrah memperjudikan nasib demi sesuap nasi dengan harapan rezeki secupak akan jadi segantang. Begitu pahit untuk di telan, begitu perit untuk di terima, begitu payah untuk di olah.

Menggambarkan perasaan aku di kala malam menginjak dinihari, ketika insan lain terlena terbuai mimpi, di saat umat manusia begitu ghairah mencari dan mengejar dunia. Aku masih di sini, di ruangan sempit yang menyaksikan kenangan dan nostalgia yang menjadi penyebab dan musabab kepada tercetusnya entri malam ni.

Di hambat oleh kenangan, di kejar oleh memori, di temani alunan mendayu - dayu dan merayu - rayu supaya kenangan itu datang sekali lagi. Banyak yang berlaku, banyak yang perlu di coret, banyak yang perlu di gambarkan, banyak yang perlu di olah.

Tapi semuanya tidak akan terukir di sini pada waktu ini. Di entri ini. Terasa amat lelah di kejar waktu yang amat pantas berlalu.Sedangkan aku masih lagi meneguk titis air pada cangkir yang sama.

Ini adalah suatu permulaan kepada sebuah pengakhiran. Umpama rama - rama yang bebas dari kepompong mengakhiri riwayat si beluncas. Terbang serata alam menyaksikan warna warni dunia dari sudut mata..

No comments:

Post a Comment