Monday, May 24, 2010

Berapa Umur Kamu?

"Berape umur?
ermm..da tua dah..26..
hmmm..xnampak mcm 26 pon..nampak muda dr tuh.."

"tuh gambar awak ker?
ya la sapa lagi..
bape umo awak?
26!
u look too young!!"

"awak part 1 ker?" Soalan yang pnh junior tanya kat aku.

"Tunggu sekejap ye dik.."padahal cashier tu sah2 lepas SPM.



Itu adalah situasi yang pernah aku lalui.Cuma kat sini aku jugak tertanya2 adakah sifat dan perangai seseorang itu mempengaruhi penampilan diri dan rupa bentuk luaran seseorang itu. Sebab aku sendiri pun mengaku,aku tak pernah rasa yang diri aku sudah menginjak ke lewat 20-an.Aku masih rasakan yang diri aku di alam remaja yang lepas alam persekolahan.Jika nak di bandingkan dengan rakan taulan yang seangkatan dan sebaya dengan aku,terlalu jauh perbezaan yang ketara antara kami.

Atau cara hidup boleh menentukan gaya penampilan seseorang. Dan juga persekitaran banyak mempengaruhi. Mungkin jugak sebab aku masih lagi di kelilingi oleh alam study. Tapi junior aku lebih kelihatan senior dr aku,ape kes?huhuhuhu.... Kadang-kadang orang yang lebih muda usianya dari aku lebih kelihatan matang dan berusia dari aku. Persoalannya,adakah mereka matang dalam pemikiran dan tindak tanduk mereka?
aku sendiri pun belum matang..sebab dlm proses mencari pengalaman. Pengalaman adalah cikgu sebenar yang mengajar praktikal bukan teori.

Apa-apa pun,umur tak penting. Seperti yang Cik BAd selalu sebut, umur hanyalah nombor. Apa yang penting kat dalam diri kita. Kadang-kadang aku malu kalo orang tanya BErapa Umur Kamu?hhahah..perasan tol aku nih..Berapa Umur Kamu?

No comments:

Post a Comment