Tuesday, May 18, 2010

MIsi atau Mimpi?

Masih lagi dalam mood bermalasan. Satu perkembangan pun aku tak buat lagi. Apa nak jadi lah dengan akau ni. Tapi sejak aku balik ni, aku rasa dada aku sangat2 berdebar. Aku tak tau kenapa. Nak kata aku terlalu memikirkan sesuatu, aku rasa tak. Sebab tak ada apa yang aku fikirkan sekarang. Kalau ada pun aku consider sebagai tak penting sangat. Selagi "kerja" belum di bereskan aku tak boleh nak fikir ape2.

Sekarang misi aku adalah untuk kurang berat badan. BMI aku agak tinggi n berat badan aku xsesuai dengn ketinggian aku. Setiap cuti sem misi ni mesti ade. Tapi hampeh. Yang ADO jugak.. Masuk je sem baru makin naik ade la berat aku. Pipi aku ni da umpama cucuk botox..Susah tol nk turun ni..kalo nak naik cepat aje..xyah wat ape2..hehehe

Misi seterusnya aku nak kemas umah. Maklum ler umah aku ni bukannya ade maid. Bersepah dari pintu depan sampai pintu belakang. Bersepah jer. Penat buakan main. Dah lah cuaca sekarang. Ampun. Panas sangat. Meleleh peluh aku buat kerja. Dalam bilik aku lagilah bersepah. Baju2 dr umah sewa masih lagi dlm kotak xberbasuh.heheheh. Bila misi aku nak selesai ni?

Misi yang seterusnya adalah mencari kerja. Dah banyak aku cari dalam tenet.Tapi satu pun tak tergerak hati aku tuk apply. Naper ek?Apa yang aku fikir sebenarnya ni?Mungkin sebab resume aku tak lengkap lagi (xder result akhir) or mungkin sebab aku selalu sangat cari alasan dan sebab utama adalah aku MALAS..

2 comments: