Wednesday, February 16, 2011

Coret-Coretan..

1- Baru je bace blog che' det. ermm..aku xtau nk sokong ape. walaupun aku ni ahli berdaftar UMNO, tapi ade certain2 things dalam umno yang aku xsuka. dan pemikiran aku xsehaluan dgn PAS walaupun certain2 things dalam PAS aku suka. dan pada pendapat aku PKR totally nonsense. hanya memecahbelahkan umat Melayu yang semakin hari semakin mengecil.

2- Kenapa semakin mengecil? Umat Melayu sekarang terbahagi kepada 3 (UMNO,PAS,PKR). dalam 3 bahagian ni ade pulak puak melayu yang lupa daratan. dorang xkisah melayu ni masih wujud atau x. yang dorang tahu, kocek mesti di isi penuh. Melayu berkiblatkan barat pun ramai. Makin kecil Melayu di Tanah Melayu.

3- Pada aku, ke-3 parti puak melayu ni memang bongkak dan sombong. 1-bongkak dengan kuasa boleh menongkat langit samapi 20 keturunan..2-bongkak dan sombong nak memerangi melayu sendiri sampaikan dipergunakan musuh.bodoh sombong la tu..3-bodoh dan sombong,sibuk nak jatuhkan melayu lain..

4-Malaysia a.k.a Tanah Melayu ni sudah nazak..swarnabumi makin tandus..sudah tiba masanya pemimpin yang ada untuk turun secara terhormat.pilihan di tanagn masing2..samada terhormat atau dendam kesumat..bagi peluang kepada golongan muda yang lebih segar dan agresif dalam memacu pembangunan dan perubahan.

5-Dari sumber yang aku perolehi PRU yang akan dtg ni kerajaan sedia ada akan kekal. tapi itu hanyalah ramalan semata. dan dari sumber jugak UMNO sekarang sedang berusaha keras untuk kekal. cuma satu jer yang aku harap calon YAB nanti harus membuat medikal check up.aku rasa usul ni amat perlu.sebab untuk penggal ni saja,hampir 15 PRK di adakan.dan ini terang2 membazirkan wang rakyat,membazir tenaga.padahal wang dan tenaga itu kalau di gunakan untuk membasmi kemiskinan ataupun subsidi untuk golongan sasar lebih afdal.

6- Tapi siapalah aku.sebab orang yang bodoh sombong dan mengikut nafsu dan berajakan RM yang yang sedang berada di puncak. mereka semua ni takut untuk berubah demi kebaikan rakyat sejagat.

No comments:

Post a Comment